24 Ekim 2010 Pazar

Kore GP - Yarışın Ardından


Yarışa yağmur damgasını vurdu..

Yarıştan hemen önce başlayan yağmur nedeniyle gride gitmekte zorlanan araçlar, formasyon turu atmadan, güvenlik aracının arkasında yarışa başladı.. Yağmur devam edince de kırmızı bayraklar ile yarışa ara verildi..

İlk kez düzenlenen Kore GP, yaklaşık bir saatlik bekleyişten sonra güvenlik aracının arkasında tekrar başlatıldı ve sezona damgasına vuran bir yarış izleme fırsatım oldu.. Çok mutluyum..

Çok mutluyum çünkü yarışı hem güvendiğim, hem sizlere önerdiğim, hem de çok sevdiğim Fernando Alonso kazandı..

19'dan 20. tura geçerken kaza yapan şampiyona lideri Mark Webber, arkasında Nico Rosberg'i de götürdü.. Sonrasında da tansiyon hiç düşmedi.. Erken pitstop yapıp avantaj sağlamayı düşünen Jenson Button, güvenlik aracının müdaheleleri sonrası yarışı çok gerilerde bitirmek zorunda kaldı..

Dananın kuyruğu da yarışın son bölümlerinde koptu.. Havanın kararmaya başlamasıyla tüm gözler, tam puan almak için geçerli olan yarışın 75% barajının geçilip geçilemeyeceğine çevrilmişti..

Çünkü 75% geçilirse kurul kararı ile yarış sonlandırılabilirdi ve Sebastian Vettel ekibine görüşünün iyi olmadığını belirten bir mesaj yolladı.. Bu mesaj aslında komiserler kuruluna yollanmış gibiydi ki hemen arkasından Hamilton'a sorulan ışık seviyen nasıl sorusuna, İngiliz pilotun cevabı Vettel'in tam zıttıydı..

"Light level is good, light level is good!.."

Tüm bu konuşmalar gerçekleştikten sonra ilk virajı dönerken Vettel, Alonso'ya geçildi.. Sonrasında yavaşladığı görüldü.. Hamilton da fırsatı değerlendirdi ve o da Alman rakibini geride bırakırken, şampiyonanın kaderinin çizildiği sahneye şahit oldum..

Vettel motorunu patlattı ve aracı alev almasın diye kendi elleriyle söndürme çalışmaları yaptı.. Çok trajikomik bir son oldu RedBull için..

Fernando Alonso rullaz!..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder