29 Ekim 2010 Cuma

9 HAFTA SONUNDA SÜPER LİG

geçen hafta derbinin ardından yazamadım. yazacak çok da şey vardı aslında ancak nedense içimden gelmedi. oysa her futbolsever gibi kadıköy'de uzun yıllar sonra galatasaray'ın baskılı oyunu, 5'in üzerinde yüzde yüzlük gol pozisyonu ve takımın olağanüstü mücadelesi beni heyecanlandırdı.
o derbi bize sanıyorum ki tek bir şey gösterdi: galatasaraylı futbolcular rijkaard ağabeylerini pek de sevmiyorlarmış.
yeni bir teknik adamın gelişi futbolcuları motive etti ve kadıköy'de galatasaray'ın 10 yıl sonunda kaybetmediğine hatta galibiyeti kıl payı kaçırdığına şahit olduk.

neyse şimdi derbiyi boşverelim de bu hafta neler yaşanır ona bir göz atalım.

akşam bursaspor'un konuğu fenerbahçe olacak. bu sezon büyük bir düşüş yaşayacağını tahmin ettiğim bursa ama şansıyla ama iyi oyunuyla rakiplerini geçmeyi bildi. avrupa'daki başarısızlığıysa tecrübesizliği ile ilişkili anladığım kadarıyla. fener'in eksik bir kadro ile sahaya çıkacak olması, zeminin ağırlığı gibi pek çok neden bu maçın bursa'nın lehine biteceğinin bir göstergesi gibi. bursa'da ali tandoğanla insua oynamayacakmış. insua'yı geldiğinden bu yana adam akıllı izleyemedik zaten. bu maçtaki yokluğu pek bir şey değiştirmeyecektir.

beni yarınki galatasaray-mp antalyaspor maçı meraklandırıyor. son beş haftanın lider takımı mp antalya bu çıkışını sami yen'de sürdürebilir mi bilmiyorum ancak bir gerçek var ki değişen teknik adam olsa da sakatlık sorunu aynen devam ediyor. elano'nun grip oluşu, baros'un uzayan yokluğu, kewell'ın böyle olacağı belliydi hali kafa karıştırıyor. sami yen'de çok kaliteli bir oyun izlemeyeceğiz. malum ortada cana, sarp, özbek gibi futbol yoksunu adamları görmek kuvvetle muhtemel. bu da seyir zevkini haram ediyor. galatasaray her şeye rağmen kazanmalı diyorum.

beşiktaş evinde sivas'ı konuk ediyor. geçen yıl şansına ligde kalan sivas'ın inönü'de fazla dayanabileceğine inanmıyorum. 4 haftalık çöküş süreci bu hafta sona erecektir. beşiktaş bu maçı banko alır.

trabzonspor'un ne yapacağı belli olmuyor ancak onlar da sessiz sedasız istikrar tutturdular. konya deplasmanında bu istikrarı koruyabileceklerine inanıyorum. çok da iyi görünmeyen fenerbahçe'ye dahi kolay puan veren konya'nın bu maçı da kaybedeceğini düşünüyorum.

izmirli olmanın verdiği bilinçle bucaspor'un belediye karşısında kazanmasını diliyorum. teknik adam değişikliğinden sonra bir beraberlik bir de mağlubiyet aldı sarı lacivertliler. umarım avcının takımına avlanmazlar bu hafta. bucaspor'un iyi bir kadroya sahip olduğuna inanıyorum. özellikle manucho ve mendy ligimizin üzerinde kaliteye sahip futbolcular. genç erkan taşkıran da dikkat çekici bir futbolcu. kalede carlos aybaba'nın en güvendiği isim olacaktır yine.

son olarak kayseri ve kasımpaşa'ya değineyim istiyorum. kasımpaşa geçen yılın aksine inanılmaz kötü durumda. geçen yılki veteranların takıma neler sağladığını yokluklarında iyice görüyoruz. ali güneş, murat erdoğan gibi adamlar fark yaratıyormuş demek ki. kayseri ise şota ile kaldığı yerden devam ediyor. geçen hafta son dakika golüyle kazandılar ancak beşiktaş gibi bir takıma iyi oynama şansı vermediler bile. kasımpaşa'yı rahat geçeceklerdir diye düşünüyorum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder