22 Ekim 2010 Cuma

10'UN GELİŞİ


terim'di, karaman'dı, avcı'ydı derken galatasaray'ın yeni teknik direktörü hagi oldu.

gelinen noktada sürecin pek de iç açıcı olduğunu söyleyemeyiz. rijkaard'ın ne büyük umutlarla ve bir sistemin mucidi olarak getirtildiğini dün gibi hatırlıyorum. rijkaard sanıyorum ki hayatının en ilginç deneyimini yaşadı türkiye'de. avrupalı bir ekolü, portakalların kendilerine has keyif veren sistemini yerleştirmek gibi bir amacı var mıydı bilmiyorum ancak bir derdi varsa da bunu her dem amatör türk futbolcusuna aktaramadı. sevilmeyen bir karakter olup çıktı ve pek tabii sabote edilerek afaroz edildi.

hagi, rijkaard'a göre daha şanslı. 96-2000 arası futbolcuların hangi zihniyette olduğu gerçeğini bizzat yaşadı giga. balkanlı oluşu ve kültürümüze yakınlığı, agresif kişiliği ve tabii ki müthiş yeteneği, şaşadan büyük hareketlerden gözleri kamaşan türk seyircisi için onu adeta bir futbol tanrısı yaptı. yaptığı hiçbir kötü hareket onun sevgisini gölgeleyemedi. bu yazdıklarım hagi'nin başarısını küçümsediğim anlamına gelmesin ancak hagi birkaç ay içinde türk insanının ne istediğini anlamıştı.

1.5 sezonluk teknik adamlık sürecini de detaylarıyla hatırlıyorum. ligi şampiyon bitirememesine karşın pek çok kişinin takımın başında kalacağını düşündüğünü, bütün bunlara rağmen istifasını sunduğunu ve üzüldüğümü de.

1.5 yıllık performansına baktığımızda aman aman bir başarısızlık da yaşattığına inanmıyorum hagi'nin. belki bir sezon daha takımın başında kalsaydı meyvelerini toplayacaktı yaptıklarının.

terim'in teklifi reddedişi canımı sıktı geçen gün ancak şimdi düşünüyorum da terim acaba hagi kadar iştahlı olacak mıydı başarı için? aç mıydı başarıya? pek sanmıyorum. o anlamda sanki hagi'nin gelişi daha hayırlı olacak.

her şeye rağmen işi pek kolay değil giga'nın. elindeki kadro kendi düşündüğü futbolculardan meydana gelmiyor ve 4 galibiyet 4 malubiyeti bulunan bir takımı devralmış durumda. hem de ezeli rakibi ile oynayacağı haftada.

sonuçlar ne olursa olsun rijkaard'a gösterilen tepkilerin gösterileceğine inanmıyorum. hagi galatasaray kulübü ve taraftarları için bir başkadır. onunla aramızdaki bağ farklı sanıyorum. tabii son zamanlarda yeni yetmelerin doldurup bizi elaleme rezil ettiği ASY tribünleri için garanti veremiyorum. işler kötü giderse, böylesine efsane bir ismi yuhalayabilecek kadar patavatsızlaşacaklar mı acaba?

2 yorum:

  1. abi koyduğun resim beni heyecanlandırdı bir fenerbahçeli olmama rağmen.. manchester city sempatisi duyduğum için elano'ya da ayrı bir parantez açmışımdır her zaman galatasaray'da.. bu resim bu haftasonu bizim başımıza değil de bundan sonraki haftalarda diğer takımların başına bela olsun mümkünse.. elano'nun dilinden anlayan biri mi olacak hagi çok merak ediyorum.. misimovic'e verilen paranın ne kadar yazık olduğunu umarım bize gösterirler ikisi birlikte..

    YanıtlaSil
  2. valla elano'nun umarım artık keyfi yerine gelir. onun asık suratından bıktığımı söylemeliyim. man city'de uzaklardan attığı o gollerin benzerlerini gösterir umarım. misimoviç'in iyi bir kumaşı olduğuna inanıyorum. bundesliga'da takip ettiğim misimoviç çok üst düzeydi. gerçi lincoln için de öyle düşünüyordum. bu işler belli olmuyor ama hagi oynatabilirse yararlı olabilir diye düşünüyorum boşnak futbolcu.

    bu arada hafta sonu oynanacak maç için güzel bir yazı bekliyorum senden. ben de yarın yazacağım bir tane:D

    YanıtlaSil