17 Kasım 2010 Çarşamba

"GENÇ" MİLLİ TAKIM


milli takımın bu hali beni çok sevindirdi. umuyorum ki eleme grubunda kalan maçlarda buna benzer kadrolarla çıkarız. topyekun böyle bir kardo ile çıkmak fazla iyimserlik olacak ancak bu gençleri birkaç tecrübeli futbolcu ile takviye edebilirsek, geleceğin milli takımını da oluşturmuş olacağız. hiddink umarım düşündüğüm gibi düşünüyordur.

orta sahada söz sahibi olan selçuk inan'ı izledikçe iki şeyin farkına vardım: trabzonspor'un neden lider olduğunun, galatasaray'ın neden gol pozisyonu üretemediğinin...

futbolda defansif orta saha diye tabir edilen futbolcu tipleri çok önemli. barselona'yı bugünkü başarısına taşıyan xavi, iniesta gibi orta sahanın yükünü çeken hünerli ayaklar değil mi? trabzonspor'un da orta sahasında yükü çeken, ayağı düzgün futbolcusu selçuk inan milli takımın en çok ihtiyaç duyduğu futbolcu tipi. mehmet aruleio ve emre belözoğlu'nun miyadlarını doldurduklarını düşünürsek selçuk oraya ilaç gibi gelecek.

tabii nuri şahin ve yeni gözdemiz mehmet ekici. nuri her geçen gün daha iyiye gidiyor. dortmund'un çıkışı ile kendine güveni gelmiş. orta sahamızın vazgeçilmezi olacaktır. ben o bölge için hala mehmet topal'da ısrarcıyım ancak biraz daha beklemesi gerekiyor sanırım örümcek.

karakterini hiç beğenmediğim engin baytar'ın milli oluşunu sindiremesem de faydalı olabilecek bir futbolcu olduğuna inanıyorum. ileri uçta umut'la ikinci bir hakan şükür dönemi yaşayabiliriz. keza şükür kadar olmasa da savunmaları yıpratan umut en az hakan kadar kaçırdıklarıyla sinirlerimizi yıpratacak gibi.

savunmanın göbeğinde servet'i izlemek galatasaray'daki halini düşündürdüğünden beni sinir etti. o bölge için başka futbolculara da şans vermeli. ersan gülüm mesela. serdar kesimal da hiç sırıtmadı ayrıca.

bu bizim gurbetçilerin memleket özlemlerini anlamakla beraber her maçta taşkınlık yapmaları pek hoş görüntülere sebep olmuyor. maç boyunca defalarca saha içine meşale atmalarının psikolojik bir tahlili vardır ancak avrupa'nın gündemine barbar, holigan gibi nitelemelerle düşmek çok keyif verici olmasa gerek.

tüm yönleriyle millileri ve hollandalının gençleştirme politikasını beğendim. darısı galatasaray'a diyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder