12 Temmuz 2010 Pazartesi

VUVUZELA'YA VEDA


dünkü maç şaka gibiydi. pes 2010'da top player kalecilerine oynar gibi hissettim kendimi. karşı karşıya pozisyonların hiçbirini değerlendiremedi iki takım da. robben ve fabregas inanılmaz iki pozisyonu harcadılar. bu pozisyonlarda kalecilerin şansı vardı.

maç genel itibariyle keyifsizdi ancak final maçlarından daha fazlasını beklemek safdillik olurdu. Ben maçın penaltılara gideceğini düşünüyordum tabii heintinga'nın iniesta'yı düşürerek oyundan atılacağı ihtimalini göz ardı etmiştim. uzatmanın ikinci bölümünde iniesta adeta bir tilki gibi pozisyonu takip etti ve gördüğüm kadarıyla matijsen'in uzaklaştıramadığı topu gole dönüştürdü. hollanda sempatizanı olarak o anda yıkıldım tabii. maçın geri kalanı da hollanda için çırpınma dakikaları olarak geçti.

önceki günkü beklentim bu maçta ortaya çıkmadı. ben ispanya'nın oyunun tamamında topu kontrolü altında tutacağını, hollanda'ya top göstermeyeceğini tahmin ediyordum. düşündüğüm gibi olmayışının en büyük sebebi hollandalı futbolcuların turnuva boyunca ilk defa bu kadar sağlam bir şekilde rakibe basmaları, presi sonuna dek sürdürmeleriydi. bu anlamda hollandalıların agresifliklerinin sarıya dönüşmesi de normaldi. çünkü başka hiçbir yöntem ispanyolların oyun düzenini bozmaya yetmeyecekti. sertlik maçın büyük bölümünde ispanya'nın futbolunu bozdu.

acısıyla tatlısıyla bir dünya kupasının da sonuna geldik. 4 yıl sonra bu büyük heyecanı brezilya'da yaşayacağız. umuyorum o dünya kupasına türkiye de katılır biz de turnuvadan daha fazla zevk alan milletler arasında yerimizi alırız. bir diğer isteğimse tabii ki brezilya'da samba yapan taraftarların o eğlenceli seslerini duyabilmek. bu vuvuzella'nın sesini artık duymak istemiyorum anlamına da geliyor. en büyük korkum bu salak aletin ülkemizdeki maçlarda kullanılması. çarşı grubu bu aleti kullanacaklarını açıklamış. rahip ataklarda öttüreceklermiş sadece. o alet ele geçince rakibi falanı filanı kalmıyor bence. eline geçen öttürüyor. bunu dünya kupasında gördük. neyse hayırlısı olsun diyelim. ve blogumuzdaki dünya kupası logolarına da veda edelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder