26 Temmuz 2010 Pazartesi

SOMON YA DA MOR BÜTÜN MESELE BU MU?


yine uzun bir ara ve yine ben. dünya kupasından sonra bi sürü olay oldu. nedense yazasım gelmedi ve yorumlayamadım gündemi. ne yeni transfer pino'yu değerlendirdim ne cana'yı tam anlamıyla. fener maçını bile post olarak yazmadım. bazen insanın canı sıkkın oluo yazası gelmiyor hiçbirşey. nedense diğer bloglarda somon rengi forma postlarını okuyunca yazasım geldi. neredeyse her blog karşı çıkıyordu.

bloglarda yazan arkadaşları hem buradan hem de zaman zaman tv ve radyodan takip ediyorum. tamamı çok aklı başında ve işin ehli gençler. futbolun fsini bilmeyen yorumcuların yanında futbola duydukları sevgi ve bilgileri ile çoğunu alt edebilecek düzeydeler. ama gel gelelim okuduğum bir sürü postta somon rengi ve bunun akabinde geçmişin moruna bir sallama söz konusu. moru dışlama geçen sezonun başarısızlığıyla ilgili gibi geldi bana ama yine de alaka kuramadım.

bu tip postlara canım sıkıldı açıkçası. blog gençliğinin tribünlerde çoğalabileceğini düşünerek kalitenin artabileceğini düşünüyordum oysa.

bu serzenişimin altında dünya futbolunun en önemli öğelerinden biri olan pazarlamanın değişilmez parçası 3. formaya karşı çıkış vardı. ilk örneklerini ülkemizde galatasaray'ın gösterdiği- 1.fatih dönemi petrol yeşili forma- bu değişim her muhafazakar ülkede olduğu gibi gayrı ciddi olarak karşılandı ancak büyük liglerin saygıdeğer kulüplerinin ilerlediği yolda çizgisini en iyi koruyan kulüp yine galatasaray oldu.

bugünlerde kendi taraftarından dahi tepki alan bu farklı renkteki 3rd formalar yarının büyük ekonomik gücü olacaktır. türk telekom arena, gs store, gs tv, gs bonus, gs dergisi ve tabii ki her sezona farklı temalı formalar galatasaray'ın büyük kulüpler arasındaki yerini belirleyen yan unsurlar olacaktır. bana kalırsa diğer büyükler de bu değişime kayıtsız kalamayacaktır. saygılar

2 yorum:

  1. Sorun aslında 3rd forma değil de sezona başladığımız 3rd formanın her maçta giyilmesi olabilir mi? ASY'de parçalı giyilse deplasmanda 3rd forma, o zaman kimse bir şey demez. Ama 10 maçında 7'sinde turuncu/mor forma giyilince insan bu ne ya diyor ister istemez.

    YanıtlaSil
  2. @kupabizim
    bak o konuyla ilgili yazdım zaten kendi sahamızda bizi biz yapan parçalıyı giymeliyiz. çok zorlanırsa diğer formalar giyilmeli içeride. 3rd genelde de avrupa maçlarında kullanılmalı zaten. ya da bazı deplasmanlarda. man utd'nin kendi sahasında kırmızı formadan farklı giydiğini çok az gördüm mesela.

    ya yavaş yavaş oturacak bişiler. eskiden klasik forma anlayışı gibi bi incelik bile yoktu. hep özenirdim avrupa takımlarından. web adresimiz bile yoktu. belli şeyler yavaş yavaş olacaktır. ben galatasaray'dan bu anlamda çok ümitliyim

    YanıtlaSil