15 Ocak 2010 Cuma

MAÇLARI SİNE SİNE DEĞİL SİNDİRE SİNDİRE İZLEYECEĞİZ


Cem Uzanlı Teleon dönemlerini bir hatırlayın. Sabri Ugan Ağabey'imiz nasıl da yırtıyordu kendini maçlarda. Artık maçları Cine Cine değil sindire sindire izleyeceksiniz diye. İyi bir göndermeydi tabii zamanın ihalesini kaybeden Cine 5'e karşı. Cine 5li dönemi hatırlayanlarınız da vardır, hatırlayamayanlarınız da. Benim hatırladığım sigara dumanı içinde kendinden geçmiş bir güruhla salya sümük, küfür nara maçları izlediğimdir. Hey gidi günler hey. Televizyon ekranına sprey sıkıp amuda kalkıp karıncalı ekranda maç izlediğimizi mi anlatayım, Teleonlu devirde maçın sesini dinleyip boş gözlerle karıncalı ekrana baktığımızı mı. İlk dönemler bir alışma problemi çekmiştik tabii. Halk olarak bu duruma alışkın değildik. Açık açık izlerken maçları bir anda kahvehanelere mahkum olmuştuk.

Şimdi maaşallah 321 milyon dolarlara çıkmış ligimizin değeri, bizler de o Cine 5 çocukları alıştık artık. Hiç sorun etmiyoruz maçlar şifreli kanallarda diye. Bildiğin alıştık. Bağışıklık kazandık. O zamanlardan beri tek değişen, maç izlediğimiz yerlerde gözlerimizin dumandan yaşarmaması.

2 yorum:

  1. Haftasonu günün herhangi bir saati bir maça denk gelebilmekti çocukluğumuzun en güzel yanlarından biri de. O yaşta zaten tek kanal vardı. Maçın saatini bile takip etmeyi bilmezdik. Şimdiki gibi o kanal senin bu kanal benim maç maç gezmezdik. Ama maç varsa, eğer bunu duymuşsak, en kral 5'te devre 10'da biten mahalle maçı bile yarıda kesilir, televizyonun başına geçerdik.

    YanıtlaSil
  2. Seni bilmem ama ben radyodan dinlediğim maçları hatırlıyorum ilk. Hayal mayal ama TRT FM'den dinlediğimi çok iyi anımsıyorum. O zamanlar da dakika ve skor alıyorlardı:D Boluspor'un 1.ligde olduğu senelerdi hem de. Bütün maçları TRT verirdi.

    Maçı canlı izlemek ise bir İzmirli için ütopyadır. Galatasaray İzmir'e ne zaman gelecekse haftalar öncesinden babama yalvarırdım beni maça götür diye. Resmen dilenirdim babama. Babam da öyle bir naz yapardı ki. Ama çoğunda götürmüştür sağ olsun! Çok süründürürdü ama götürürdü. Bir KSK maçı vardır ki unutamam. Kosecki döneminde, bi taraflarım donmuştu ama izlemiştik maçı kale arkasından:D Ne günlermiş be:D

    YanıtlaSil