7 Kasım 2009 Cumartesi

"AHMET DURSUN, SEBA GİTSİN"


Yıllar evvel Beşiktaş tribünlerinden yükselen bir slogandır bu. Efsane başkan Süleyman Seba'nın görevi bırakma arefesinde Beşiktaş taraftarının protestosunu renklendirdiği slogandır. Süleyman Seba Beşiktaş camiasının onursal başkanı bir düşünün. 20'ye yakın yıl başkanlık yapmış bir zaat böyle sloganlarla uğurlanmıştı.

Beşiktaş taraftarının duruşunu her zaman beğenmişimdir. Sesleri hepimizinkinden fazla çıkıyor. Farklı konulardaki ilginç tepkileri de takdire şayan! Ancak, bu kadar ateşli olunca taraftar grubu kendi camiasına da zarar verebiliyor.

Beşiktaş tarihinin takıma en yakışmayan başkanı seçilseydi sanırım "Yıldırım Demirören" açık ara birinci seçilirdi. Taraftar bir türlü içine sindiremedi Demirören'i. Ancak son günlerdeki tepkiler de kulübü ve geleneği yıpratıyor bana kalırsa. Beşiktaş taraftarının en kötü yanı bu sanırım. Hırçınlıkta ileri gidişleri.

Fenerbahçe'de Rüştü'nün yediği dayak dışında taraftarın aşırı protestosunu hatırlamıyorum son 20 yıldır. Galatasaray'da da keza öyle. Ki babamın söylediğine göre 14 yıl şampiyon olamadığımız dönemde de pek hırçınca davranmamış taraftar grubu.

Bakalım, bu protestoların sonu nereye varacak. Demirören'in taraftara küfür ederkenki görüntülerini gördüğümde üzüldüm. Üzerine çok gelinmiş bir insanın patlaması olarak yorumladım olanı. Sonrasında kendisine küfür edenleri tespit ettirip şikayetçi olduğunu duydum. Sanırım gerilim daha da artacak. Demirören'in koltuğu bırakmaya niyeti yok gibi. Bu kavga umalım ki çarçabuk bir son bulsun. Beşiktaş camiası da daha fazla yıpranmasın.

2 yorum:

  1. Olayların gidişatına yön verecek maç yanılmıyorsam haftaya oynanacak olan Bjk-Fb maçı olacak orada taraftarın yol haritası açıkça belli olacak.

    YanıtlaSil
  2. Bana da öyle geliyor Volvox. Beşiktaş o maçtan yenik ayrılırsa Mustafa Denizli ve Demirören için son maç olabilir bu.

    YanıtlaSil