13 Eylül 2009 Pazar

"BİZİ SEVENLERİ ÜZMEYELİM BABA"

Sanıyorum futbola gönül vermiş herkesin saygısını kazanmış bir adam Metin Oktay. Fenerlisi,Beşiktaşlısı vb. bu tip adamlara saygı göstermeli. Fenerbahçe'de Can Bartu mesela beyeefendi kişiliği ile hep taktir ettiğim bir büyüğümüz olmuştur. Rahmetli Vedat Okyar. Geçmişte Beşiktaş'ın büyük futbolcularından biri olduğunu bilmediğim yıllarda , "Delikanlı adam he, nezaketi hiç elden bırakmıyor,güzel konuşuyor." derdim. Cidden sadece Beşiktaş camiasının değil Türk futbolunun övünç duyması gereken bir adammış.

Evet o adamlardan biri de tabii ki Metin Oktay. 13 Eylül 1991'de vefat ettiğinde daha çok küçüktüm. Ne kadar büyük bir futbol adamını kaybettiğimizi bilmiyordum. Keza babam dahi bilmiyordu. Oynadığı döneme yetişememişti.

Galatasaray kadrosundan binlerce futbolcu geçmesine rağmen diğerleri gibi adı unutlmamış, taraftarın her zaman gözbebeği olmuş bir futbolcu Metin Oktay. Forma sevdalısı bir futbolcu. Gerçi o dönemde takımlarımızdaki birçok futbolcu böyleymiş. Ezeli rekabet oldukça centilmen bir havada geçiyormuş. Delikanlılık esasmış. Keza 1954 senesinde Fenerbahçe başkanının açık çekli teklifine şu güzel sözle karşılık vermiş Metin Oktay: "Bizi sevenleri üzmeyelim baba"

Ölümünün üzerinden geçen 18 senenin ardından onu ve onun gibileri Türk futbolunda arıyoruz! Öylelerini pek göremediğimizden özlüyoruz diyemiyorum. Yaşanan şeyler özlenir çünkü.

Ve şunu biliyorum, bizler yani arma sevdalısı taraftarlar: Boğaz kesme hareketiyle rakibi tehtid eden, bizler rakip taraftara hindi benzetmesiyle küfreden, bizler hakeme tüküren, bizler futbolcu tartaklayan futbolcular ve yöneticiler istemiyoruz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder