20 Mart 2012 Salı

MİNYATÜRKALE-20 MART 2012

spor gündemini değerlendirelim:

*önceliği hafta sonu oynanan derbinin ardından fenerbahçe'ye verilen ceza alsın. ülkemizdeki futbol şiddeti yalnızca kadıköy'de değil tüm stadyumlarda var malumunuz. bundaki temel sebebin eğitim kalitesinin azlığı, yaşam standartları ve tabii ki yozlaşan toplum olduğunu düşünüyorum. pek çok kişi de aynı şekilde düşünüyor olmalı ancak bu pek çok sanırım hala çoğunluk değil. cezaya gelince bu cezalar göstermelik ve hiçbir değişimin vesilesi olmuyor. kendimizi kandırmaya devam ediyoruz. daha köklü değişimler ve yaptırımlar gerekiyor.

* muamba hafta sonu bir gözümle takip ettiğim tottenham-bolton maçının can sıkan görüntülerinin mimarıydı. siyahi futbolcunun yüzüstü titreyerek yerde yatışı sadece ekrandakileri değil stadyumu da etkilemiş olacak. benzer bir durum bir iki sene evvel manisaspor-galatasaray maçında gerçekleşmişti. manisasporlu yabancı futbolcu bir anda yere yığılmıştı hatırlarsınız. tribünler nasıl tepki vermişti hatırlamıyorum ama tottenham seyircisinin tavrı beni çok duygulandırdı. benzer bir futbol kültürüne sahip olabilmek için futbolun beşiği olmak zorunda değiliz sanırım.

* beşiktaş dünkü maçı kazandı ve queresma attığı iki golle kendini affettirdi yine. hep böyle olmuyor mu? kulüplerin de taraftarların da yabancı futbolculara bakışları, onların karşılanış hikayeleri vb. aslında tribün profilimizi çiziyor. göklere çıkarılan Q7 beklentilere cevap veremeyince hırçın çocuk olup taşlanıyor sonrasında ise ağza sürülen bir parça bal her şeyi yeniden en başa getiriyor.


*akşamki galatasaray-sivasspor kupa mücadelesinden tek beklentim tabii ki bazı genç futbolcuları izleyebilmek. stadyumun doyurucu bir biçimde dolmayacağı ortada. maçı atv veriyor haliyle insanlar evde kalmayı tercih edecektir. sivasspor ligin en zorlayıcı ekiplerinden olmasına rağmen kadroda gençlere yer verilmesini arzuluyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder